• Svet skialpinizmu
  • Poradenstvo
FaceBookTwitterGoogle+

Račkova dolina

Račkova dolina - Končistá (1994 mnm) alebo Klin (2173 mnm)

Túra vedie najskôr popri ATC Račkova dolina, ďalej Úzkou dolinou po lesnej ceste, na križovatke dolín sa dáme doprava a po lesnej ceste prídeme až k poľane Prostredné.

Odtiaľ po lavínach zničenom lese vystúpame až ku kolibe pod Klinom.

Od koliby ľavou dolinou a po prekonaní jedného výšvihu sa ocitneme pri Račkových plesách. Od plies svah naberá na strmosti, no po nie príliš náročnom stúpaní sa ocitneme v Račkovom sedle. Doľava od sedla sa asi po 200 m ocitneme po miernom stúpaní na nevýraznom vrchole Končistá. Dole zlyžujeme južným svahom až ku plesám.

Z Račkovho sedla doprava môžeme o niečo dlhším stúpaním výjsť aj na Klin.

Z Klina buď JZ svahom (je tam aj pár nevýrazných žľabov) alebo chvíľu po hrebeni na juh a ďalej strmým centrálnym žľabom (skúsenosti nutné) zlyžujeme ku kolibe. Na Klin sa dá vystúpiť aj po južnom rebre smerom od koliby na vrchol.

Upozornenie:
Račkova dolina je od poľany Prostredné ohrozovaná viacerými lavínovými žľabmi najmä z hrebeňa Otrhancov ale aj z Nižnej Bystrej. Preto návštevu tejto doliny odporúčame zvážiť s ohľadom na lavínovú situáciu.